ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ [του Περιστερίου]

Η Αριστερή Κίνηση Περιστερίου πορεύτηκε  σήμερα με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στους δρόμους του Περιστερίου, ενάντια στις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων που η κυβέρνηση προωθεί, πιστή στις οδηγίες της ΕΕ και του ΔΝΤ.

Το κείμενο που μοιράστηκε: [σε pdf εδώ]

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΔΝΤ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΣΧΟΛΕΙΑ!

ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ-ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝΗ κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μαζί με το ΔΝΤ και την ΕΕ, έχουν εξαπολύσει εδώ και ένα χρόνο την πιο άγρια και βαθιά επίθεση που έχει δεχτεί ο ελληνικός λαός. Η άμεση και έμμεση μείωση μισθών και συντάξεων, η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, η αναίρεση κοινωνικών παροχών και κατακτήσεων, οι ιδιωτικοποιήσεις, είναι λίγοι από τους κόμβους της επίθεσης αυτής, όπως αυτή συμπυκνώνεται με το Μνημόνιο. Έξω από αυτή την επίθεση δεν θα μπορούσε να είναι η εκπαίδευση.

Δεν έφταναν οι περικοπές στις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, η δραματική μείωση των μόνιμων διορισμών κατά 50% (2.825 διορισμοί σε Α/θμια και Β/θμια, την στιγμή που αυξήθηκε δραματικά ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων σε 11.000), δεν έφτανε ότι το Υπ. Παιδείας, αντί να αντιμετωπίσει τα οξυμένα προβλήματα που δημιουργεί η πολιτική της αδιοριστίας και των περικοπών, προχώρησε σε συμπτύξεις τμημάτων, αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη,  το Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν μια γιγαντιαίας έκτασης αντιδραστική επέλαση στην εκπαίδευση…

Με όχημα τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων επιχειρείται να αλλάξει ο χάρτης της εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη την κρίση και εφαρμόζοντας το μνημόνιο, προωθεί όσα στο παρελθόν προσπάθησαν να εφαρμόσουν αλλά απέτυχαν οι κυβερνήσεις των τελευταίων 20 χρόνων.

Πιο αναλυτικά:

l  Ετοιμάζουν καταργήσεις και συγχωνεύσεις εκατοντάδων σχολείων. Στοιβάζουν τους μαθητές σε πολυπληθή τμήματα των 30 και πλέον ατόμων, όπου η μάθηση γίνεται απρόσωπη και δυσχερής. Υποβαθμίζεται έτσι η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και γιγαντώνονται οι μορφωτικές ανισότητες. Σε συνδυασμό βέβαια με τις υπάρχουσες ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές, τα προβληματικά κτίρια κ.λ.π., η κίνηση αυτή είναι άκρως επικίνδυνη για τους μαθητές. Αναφορικά στο Περιστέρι, μόνο στην Α/βάθμια εκπαίδευση, έχουμε την συγχώνευση 6 δημοτικών σχολείων, ενώ καταργούνται και 32 (!!!) οργανικές θέσεις διδασκαλίας.

Φορτώνουν το κόστος λειτουργίας των σχολείων στους ήδη υπερχρεωμένους δήμους. Αυτό έχει ως συνέπεια τα σχολεία είτε να καλούν τους γονείς να πληρώσουν από την τσέπη τους τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου, είτε να αναζητούν την χρηματοδότηση σε ιδιώτες. Δεν λίγα τα παραδείγματα, όπου οι διευθυντές ζήτησαν από τους γονείς χρήματα για να βάλουν πετρέλαιο θέρμανσης στο σχολείο.

Μειώνουν τις προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών, εισάγεται σε μεγαλύτερο βαθμό ο θεσμός του ευέλικτου και ελαστικά εργαζόμενου εκπαιδευτικού. Το νέο όνομα του είναι αναπληρωτής ΕΣΠΑ πλήρους ή μειωμένου ωραρίου. Πληρώνεται από το κοινοτικό αυτό πρόγραμμα που θα έχει ισχύ μέχρι το 2013 – και μετά τι; Πλάι δηλαδή στον εκπαιδευτικό μεσαίωνα για τους μαθητές ετοιμάζουν και τον εργασιακό μεσαίωνα για τους εκπαιδευτικούς.

Παράλληλα, η εφαρμογή του Καλλικράτη δεν είναι ξέχωρη από τα υπόλοιπα μέτρα που παίρνονται στο χώρο της εκπαίδευσης και οδηγούν σε μια τεραστίων διαστάσεων συγκεντροποίηση και ασφυκτικό έλεγχο ώστε τίποτα απολύτως να μην μπορεί να ξεφύγει από τις βασικές κρατικές επιταγές. Η ηλεκτρονική κάρτα των σχολείων που καταγράφει ακόμα και την ανάσα της σχολικής μονάδας, οι υπερεξουσίες στο διευθυντή και η ελαχιστοποίηση των δικαιωμάτων του συλλόγου διδασκόντων, η αξιολόγηση και η χρηματοδότηση των σχολείων με βάση αυτή, η κατάργηση του Οργανισμού Εκδόσεων Σχολικών Βιβλίων και η κατάργηση του δωρεάν βιβλίου, το κουπόνι του μαθητή, οι συνεχείς μειώσεις στην επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών και τελικά ο Καλλικράτης της εκπαίδευσης, όλα συνηγορούν στη δημιουργία ενός σχολείου εμπορικού κέντρου, με μαθητές πελάτες και εκπαιδευτικούς πωλητές που θα πρέπει να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις και στις ανάγκες της αγοράς για να υπάρξει.

Είναι φανερό πως εάν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, το σχολείο της γειτονιάς θα γίνει παρελθόν και χιλιάδες μαθητές θα εξαναγκαστούν σε εξοντωτικές μετακινήσεις, χιλιάδες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών θα καταργηθούν σε όλη την εκπαίδευση. Λιγότερα σχολεία σημαίνει λιγότερα «έξοδα – βλέπε δαπάνες», μεγαλύτερα τμήματα μαθητών – περισσότερα μαθησιακά ελλείμματα, εξαφανισμένοι αντισταθμιστικοί – υποστηρικτικοί θεσμοί, λιγότεροι εκπαιδευτικοί.

Ποια παιδαγωγική λογική λοιπόν επιβάλλει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα με τις συγχωνεύσεις; Γιατί είναι αντιπαιδαγωγικό να είναι 20 μαθητές ανά τμήμα στο δημοτικό, 15 νήπια ανά τμήμα στη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή όπως απαιτούν γονείς και εκπαιδευτικοί;

Σε ποια σχολεία θα στοιβαχτούν οι μαθητές; Στα ήδη υπάρχοντα με την ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή, την άσχημη κατάσταση των διδακτηρίων, τους ανεπαρκείς χώρους για τα παιδιά; Σε περίοδο της εξοντωτικής λιτότητας μόνο κτηριακές υποδομές δεν μπορούμε να ελπίζουμε. Τα πολυδύναμα σχολικά κέντρα που οραματίζονται μέσα από τα σκονάκια αντιγραφής ξένων προτύπων οι «φωστήρες» της κυβέρνησης δεν υστερούν μόνο στο ζήτημα της σχολικής στέγης. Έχουν αποτύχει οικτρά και στις χώρες που εφαρμόστηκαν. Η εμπειρία έδειξε ότι τέτοια σχολεία δημιουργούν απρόσωπο και χαοτικό σχολικό περιβάλλον, διαλύουν τις παιδαγωγικές σχέσεις μαθητών-εκπαιδευτικών και λειτουργούν αποσταθεροποιητικά στην ένταξη και μαθησιακή πορεία, ιδιαίτερα των νεοεισερχόμενων μαθητών στο δημοτικό σχολείο.

Η εκπαίδευση εδώ και δεκαετίες είχε πάψει να είναι δημόσια και δωρεάν. Στο βαθμό που προχωρήσουν όλες αυτές οι αλλαγές θα διαλυθεί εντελώς. Οι σχεδιασμοί του Υπ. Παιδείας για το «νέο σχολείο» οδηγούν, όχι μόνο στην απαξίωση του δημόσιου σχολείου, αλλά ακόμα και σε λουκέτα σε πολλές σχολικές μονάδες. Η υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και ο αγώνας για να μην κλείσει ούτε ένα σχολείο δεν είναι υπόθεση μόνο του εκπαιδευτικού κόσμου. Είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας. Καλούμε όλους τους εργαζόμενους, τους γονείς, τους Συλλόγους Γονέων και την Ένωση Γονέων να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τη λειτουργία ΟΛΩΝ των σχολείων και να ματαιώσουμε στην πράξη κάθε προσπάθεια να συγχωνευτούν ή και να κλείσουν σχολικές μονάδες.

Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο με δίχρονη προσχολική αγωγή.

Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του Γ.Κ.Π.

Καμία κατάργηση-συγχώνευση σχολείων, τμημάτων και μετακίνηση μαθητών σε άλλα σχολεία

Καθιέρωση ως 20 μαθητών ανά τμήμα στα δημοτικά και ως 15 μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και στις Α’, Β’ τάξεις.

Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπ/κοί ειδικοτήτων, γυμναστές, ειδική και αντισταθμιστική εκπαίδευση κλπ) και βοηθητικού προσωπικού ώστε να καλυφθούν ΤΩΡΑ οι πραγματικές ανάγκες.

Ενίσχυση των δημόσιων δομών της ειδικής αγωγής. Τμήμα Ένταξης σε κάθε δημοτικό-νηπιαγωγείο.

Αριστερή Κίνηση Περιστερίου

Advertisements
This entry was posted in κίνημα [στο Περιστέρι]. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s