Απέναντι στις προσπάθειες να εφαρμόσουν τις πολιτικές ΕΕ-ΔΝΤ στην εκπαίδευση, ΝΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ

Δήλωση της ΙΩΑΝΝΑΣ ΠΑΠΠΑ, αντιπροέδρου του ΔΣ του συλλόγου «Έλλη Αλεξίου», εκλεγμένης με το ψηφοδέλτιο της Ανεξάρτητης Ριζοσπαστικής Παρέμβασης

Το  μνημόνιο 3 φωτογραφίζεται στις προτάσεις συγχωνεύσεων και υποβιβασμών  του ΠΥΣΠΕ Γ. Αθήνας (5ο με 47ο, 11ο με 36ο δημοτικά και υποβιβασμό  του 29ου δημοτικού), ενώ την ίδια στιγμή επικρατεί εκκωφαντική σιωπή από πλευράς της διευθύντριας εκπαίδευσης για τα  εκπαιδευτικά κενά  που υπάρχουν τέλη Νοέμβρη στα δημοτικά ευθύνης της. Γονείς και εκπαιδευτικοί στην  κινητοποίηση  (5/11/2012) της ζήτησαν να αποσύρει τις προτάσεις  των συγχωνεύσεων, κάτι που αρνήθηκε να πράξει, παραδεχόμενη ότι με την απόφασή της αυτή βρίσκεται απέναντί τους με σαφή επιλογή.

Είναι κοινός τόπος όλων όσων συμμετέχουν το τελευταίο μήνα στις κινητοποιήσεις ενάντια στις συγχωνεύσεις, συμπτύξεις τμημάτων, υποβιβασμούς και υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης,  ότι  οι πρωτοβουλίες της  διοίκησης  αποτελούν  τμήμα μιας πολιτικής  που εκπορεύεται από τις επιταγές ΕΕ και ΔΝΤ, υλοποιείται με υπερβάλλοντα ζήλο από τη συγκυβέρνηση και το πολιτικό προσωπικό του υπ. παιδείας και έχει ολέθρια αποτελέσματα  στο χώρο της εκπαίδευσης για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς: Καταργούνται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, ενώ η εκπαιδευτική  διαδικασία αποστεώνεται και από τα τελευταία ψήγματα του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της.

Οι απαντήσεις των πολιτικών εκπροσώπων της κυβέρνησης (ΠΥΣΠΕ, περιφέρεια, υφ. παιδείας), κινούνται στα γνώριμα πλαίσια του: «πιστώσεις δεν υπάρχουν», «θα εφαρμοστούν οι νόμοι», «θα γίνει εσωτερικός εξορθολογισμός των εκπαιδευτικών». Ο υφ. παιδείας στην τελευταία συνάντηση (16/11/2012) με εκπροσώπους φορέων της εκπαίδευσης (Περιστέρι, Αιγάλεω, ΕΛΜΕ Πειραιά) και γονέων (Ένωσης Γονέων Περιστερίου, ΑΣΓΜΕ) «αναγνώρισε την ύπαρξη κενών», δεν απάντησε όμως στο πώς θα καλυφτούν, αφού «οι πιστώσεις τελειώνουν», όπως δήλωσε. Πρόσθεσε πως δεν θεωρεί πρόβλημα στα πλαίσια του εξορθολογισμού του εκπαιδευτικού προσωπικού να «πάει» κάποιος εκπαιδευτικός από Κυψέλη στο Παγκράτι (εννοείται για να καλύψει κενά), και έμεινε σιωπηλός στο ερώτημα αν το κενό είναι στη Θεσσαλία, θα χρειαστεί να «πάει» εκπαιδευτικός από Αττική για να το καλύψει;

Σχετικά με τις συγχωνεύσεις που προτάθηκαν από το ΠΥΣΠΕ για το Περιστέρι ήταν ότι θα ληφθούν υπόψη οι εισηγήσεις από την περιφέρεια (την οποία δεν μας κοινοποίησε ούτε ο ίδιος, ούτε και ο Κουμέντος όπως είχε υποσχεθεί), και από το δημοτικό συμβούλιο, και αν είναι αρνητικές, δεν θα προχωρήσουν οι προτάσεις του ΠΥΣΠΕ Γ. Αθήνας. Υποσχέθηκε ότι θα εξετάσει το θέμα με τη σύμπτυξη των τμημάτων της Δ. τάξης του 5ου δημοτικού σχολείου.

Η εμπειρία από τη μέχρι τώρα πορεία συντονισμού και αγωνιστικών δράσεων εκπαιδευτικών και γονιών δείχνει ότι οι εστίες αντίστασης δυναμώνουν. Οι παραστάσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς (ΠΥΣΠΕ Γ. Αθήνας, περιφέρεια, υπουργείο παιδείας) ενάντια στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις υποβιβασμούς και τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, η αποχή τμημάτων σχολείων από την εκπαιδευτική διαδικασία δείχνει ότι τίποτε δεν είναι ίδιο όπως παλιά. Αυτό που διαφαίνεται είναι η αποφασιστικότητα των «από κάτω» να παλέψουν με βάση την πείρα του παρελθόντος για να ανατρέψουν τους σχεδιασμούς τους. Η μέχρι σήμερα πορεία αυτής της κινητικότητας δηλώνει τη διάθεση για να ανοίξει η συζήτηση και η δράση για το σύνολο των προβλημάτων της εκπαίδευσης. Οι κινητοποιήσεις μας εξασφάλισαν χρόνο, αλλά όχι λύσεις μόνιμες και σταθερές, τέτοιες που θα υπηρετούν το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Πρέπει να συνεχίσουμε.

Οι ΓΣ συλλόγων γονέων των υπό συγχώνευση σχολείων, ο συντονισμός και η αποφασιστικότητά τους αποτελούν ελπιδοφόρα σημάδια των καιρών. Εκπαιδευτικοί και γονείς κινητοποιούνται για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Οι δράσεις αυτές είναι πινελιές μιας κινητικότητας που παλεύει να ανοίξει νέους δρόμους για να περπατηθούν, να βρει δικά της κανάλια ταξικής αλληλεγγύης, επικοινωνίας και συμπόρευσης με δυνάμεις της κοινωνίας που στοχεύουν στην ανατροπή πολιτικών και θεσμών που πουλάνε τη ζωή μας με το κομμάτι για να επιβιώσουν τα κέρδη του κεφαλαίου.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Εκπαιδευτικοί, γονείς, συνδικάτα και σύλλογοι γονέων πρέπει να βρουν νέους ρόλους που θα υπηρετήσουν  αυτή την οικοδόμηση. ΡΟΛΟΥΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ αυτού του σάπιου συστήματος που θέλει τους μαθητές αυριανούς άνεργους και τους εκπαιδευτικούς πειθήνια όργανα στο σχολείο της αγοράς.

Advertisements
This entry was posted in Πρωτοβάθμεια:Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s