Kαμιά συγχώνευση δε θα περάσει!

Το υπουργείο παιδείας, τρεις μόνο μέρες πριν τις εκλογές, με περισσό θράσος, και σταθερά προσηλωμένο στις επιταγές ΕΕ- ΔΝΤ και κεφαλαίου σχεδιάζει νέο γύρο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συγχωνεύονται 128 δημοτικά και 74 νηπιαγωγεία, καταργούνται 15 δημοτικά σχολεία και 30 νηπιαγωγεία. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συγχωνεύονται 16 γυμνάσια και λύκεια, 12 ΕΠΑΛ ενώ καταργούνται ένα γυμνάσιο και τρία ΕΠΑΛ.Στο Περιστέρι συγχωνεύονται  τα δημοτικά σχολεία 15- 29, 13-33, 30-49.

Οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις- υποβιβασμοί αποτελούν προϊόν της βάρβαρης πολιτικής των μνημονίων την εποχή της καπιταλιστικής κρίσης, της πολιτικής της ΕΕ και του ΔΝΤ και του χτυπήματος όλων των κοινωνικών αγαθών. Είναι συνέχεια της σαρωτικής πολιτικής που κλείνει, καταργεί και υποβιβάζει σχολεία, καταργεί όλο το αντισταθμιστικό εκπαιδευτικό έργο στη δημόσια εκπαίδευση, αποδομεί θεαματικά το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της και οξύνει στο έπακρο τα προβλήματα οδηγώντας σε συμπτύξεις πληθωρικών τμημάτων που δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Μεγάλοι χαμένοι είναι οι μαθητές που καταδικάζονται να στριμωχτούν στα υπεράριθμα τμήματα, σε ακατάλληλα διδακτήρια με προγράμματα που αντικαθιστούν τη γνώση με την πληροφορία και τη δεξιότητα. Χαμένοι και οι γονείς που θα ΞΑΝΑβάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών τους. Χαμένοι και οι εκπαιδευτικοί αφού το υπουργείο «εξοικονομεί» θέσεις εργασίας, περιορίζοντας τις ανάγκες σε αναπληρωτές, δημιουργώντας «τεχνητό περίσσευμα μόνιμων εκπαιδευτικών». Η μείωση των οργανικών θέσεων σημαίνει νέες πλασματικές υπεραριθμίες, υποχρεωτικές μετακινήσεις, διαθεσιμότητες και απολύσεις.

Υπουργείο Παιδείας και Κυβέρνηση δεν πρόκειται να σταματήσουν την πολιτική που εφαρμόζουν. Κυβέρνηση, Ε.Ε και ΔΝΤ χτυπούν ανελέητα τις κατακτήσεις και τις κοινωνικές υποδομές (παιδεία, υγεία, ασφάλιση, πρόνοια κλπ). Θέλουν ένα σχολείο χρεοκοπημένο, διαλυμένο, φτηνό και ευέλικτο. που ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΝΩΡΙΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ φθηνού, πειθαρχημένου και ευέλικτου εργατικού δυναμικού, που χρειάζεται η αγορά. Το όνειρό τους δεν είναι απλά να υπάρχει λιγότερη εκπαίδευση, αλλά να εδραιώσουν ένα νέο τύπο σχολείου που θα έχει όλα τα χαρακτηριστικά της αγοράς, θα λειτουργεί σαν επιχείρηση και θα «απολύει τους κακούς μαθητές που δεν παίρνουν τα γράμματα» βγάζοντας τους στο περιθώριο και τους «κακούς εκπαιδευτικούς» που δεν μπόρεσαν να νικήσουν τα εμπόδια που το κράτος συνειδητά βάζει στη λειτουργία του σχολείου τους. Αυτό το «νέο σχολείο» που έχει το έντονο άρωμα του παλιού ταξικού σχολείου με τη χειρότερη μετάλλαξή του, θα «επιβραβεύει» τους γονείς που θα πληρώνουν ακόμα περισσότερα για τη «μόρφωση» των παιδιών τους, τους εκπαιδευτικούς που θα «ξεχάσουν το ρόλο τους ως ΔΑΣΚΑΛΟΥ» και θα αρκούνται να υλοποιούν τις εντολές του κεφαλαίου, τους μαθητές που θα «μπορούν να διαβάζουν μόνο διαφημίσεις». Αυτό το σχολείο ΠΕΤΑΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, στηρίζεται στις διαθέσεις, τις χορηγίες και τη φιλανθρωπία και ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟ στο επίσημο κράτος. Οι δραστικές περικοπές και η οικονομική ασφυξία, επακόλουθα της κρίσης του συστήματος, ευνοούν τις καταργήσεις συγχωνεύσεις και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέτρα σε κοινωνικό επίπεδο (αύξηση μαθητών στο τμήμα, κατάργηση της ειδικής εκπαίδευσης στο όνομα της πλήρους ένταξης των μαθητών, αλλαγή εργασιακών σχέσεων με εκπαιδευτικούς που δουλεύουν 5μηνα και 6μηνα με ΕΣΠΑ αντί για όλο το σχολικό χρόνο) οδηγούν στο ακραίο μέτρο συρρίκνωσης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Οι καταργήσεις σχολείων είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη συνδέει τη χρηματοδότηση με την «αποτελεσματικότητα» της κάθε σχολικής μονάδας. Το κάθε σχολείο θα τρέχει να βρει τα δικά του προγράμματα και το χρηματοδότη του χορηγό για να λειτουργεί κάτω από επιχειρηματικά συμφέροντα. Αν δεν τα καταφέρνει θα κλείνει ως αποτυχημένο.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΜΑΧΗ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ. ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΕΧΕΙ ΜΝΗΜΗ.

ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΙΣ ΜΑΧΕΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΣΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΚΥΜΑΤΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ. ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΜΕ ΕΠΙΜΟΝΗ, ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΠΟΥ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ.

Γιατί τώρα πια ξέρει τα αποτελέσματα των συγχωνεύσεων, γνωρίζει τα παιχνίδια που παίζονται στις πλάτες του, ξέρει ποιοι και γιατί θα είναι μαζί του και ποιοι και γιατί θα βρεθούν απέναντι.

Ο κόσμος της εργασίας, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα εξακολουθήσουν να παλεύουν για ένα ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο, δωρεάν σχολείο με δίχρονη προσχολική αγωγή. Ένα σχολείο που θα σέβεται τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα προωθεί την αγάπη για τη γνώση, θα τους μάθει να εξηγούν και ν’ αλλάζουν τον κόσμο, θα διδάξει αλληλεγγύη, συλλογικότητα, αγωνιστικότητα, με περιεχόμενο απαλλαγμένο από την παπαγαλία, το μυστικισμό, το ρατσισμό, ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, ανοιχτό για όλα τα παιδιά, Έλληνες και μετανάστες, χωρίς οριζόντιους ή κάθετους διαχωρισμούς, χωρίς αξιολογικές ή εξεταστικές κρίσεις.

Αγωνιζόμαστε για:

Να ανακληθεί το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Καμία κατάργηση-συγχώνευση σχολείων, τμημάτων και μετακίνηση μαθητών σε άλλα σχολεία.

Καθιέρωση  20 μαθητών ανά τμήμα και 15 μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και στις Α’, Β’ τάξεις.

Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία  στο 15% του Γ.Κ.Π.

Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, καθηγητές, εκπ/κοί ειδικοτήτων, γυμναστές, ειδική και αντισταθμιστική εκπαίδευση κλπ)  και βοηθητικού προσωπικού ώστε να καλυφθούν ΤΩΡΑ οι πραγματικές ανάγκες.

Ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο, δωρεάν σχολείο.

Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Ενίσχυση των δημόσιων δομών της ειδικής αγωγής. Τμήμα Ένταξης σε κάθε δημοτικό-νηπιαγωγείο.

                                ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Advertisements
This entry was posted in κίνημα [στο Περιστέρι]. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s