ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ 2022 : ΤΟΝ ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ 2022 :

ΤΟΝ ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

H κατάθεση του προϋπολογισμού για το έτος 2022, έρχεται την στιγμή που η κοινωνία σπαράσσεται , με την πανδημία να καλπάζει αφήνοντας πίσω της χιλιάδες θύματα, με την ακρίβεια να οδηγεί σε ένα απροσδιόριστο ράλι τον πληθωρισμό (3,4%), με το ηλεκτρικό ρεύμα να αποτελεί πλέον “πολυτέλεια” για τα φτωχά στρώματα ,με την απαξίωση της δημόσιας υγείας, παιδείας και πρόνοιας, με την δαμόκλειο σπάθη του πτωχευτικού κώδικα πάνω στην λαϊκή κατοικία, όπου το “αύριο” του ξεσπιτώματος χιλιάδων οικογενειών είναι πλέον εδώ. Με τις επικείμενες κατασχέσεις για χρέη προς το Δημόσιο και τις τράπεζες, με ανύπαρκτο κρατικό μηχανισμό πρόληψης και προστασίας από θεομηνίες, με τα αντεργατικά μέτρα να πιέζουν ασφυκτικά μισθούς, μεροκάματα, συνδικαλιστική δράση και εργασιακά δικαιώματα, με τα μικρομάγαζα να κλείνουν το ένα μετά το άλλο, με την ανεργία να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, με τον μισθό και τις συντάξεις να μη φθάνουν ούτε για 3/4 του μήνα, με την φτώχεια και την εξαθλίωση να γίνονται κανονικότητα.

Πάνω σε αυτό το ταξικό περιβάλλον, με τις αντιθέσεις να οξύνονται καθημερινά, φιλοτεχνήθηκε και ο Προϋπολογισμός του 2022, που αποτελεί κι αυτός μνημείο κυβερνητικής υποταγής στις απαιτήσεις και τα κελεύσματα του κεφαλαίου και της Ε.Ε. Με ανεξέλεγκτη πληθώρα εικονικών μεγεθών που εξωραΐζουν την ζοφερή πραγματικότητα της οικονομικής κατάρρευσης που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα , με ένα καταιγισμό φόρων και σύνθλιψης των στοιχειωδών κοινωνικών δαπανών σε υγεία , παιδεία, ασφάλιση, πρόνοια. Με σημαία τον αντεργατικό νόμο Χατζηδάκη και οδοστρωτήρα την ψηφιακή τεχνολογία αποδιαρθρώνεται πλήρως κάθε λαϊκή απαίτηση γι’ αυξήσεις κατωτάτων μισθών και συνδικαλιστικών

δικαιωμάτων. Η δημοτική αρχή του δήμου Περιστερίου συντάσσεται με αυτή την πολιτική, αφού και ο δημοτικός προϋπολογισμός πρώτα εγκρίνεται από το Παρατηρητήριο και μετά επικυρώνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο. Αυτή η “ρεάλ πολιτίκ” υπακούει στον “Κλεισθένη”, ως συνέχεια των “Καλλικράτη” και “Καποδίστρια”, που με χέρια και πόδια ψήφιζαν και υπερασπίστηκαν η σταθερή -επί 20 χρόνια- δημοτική αρχή που έχουμε στο δήμο μας, ώστε να μη μπορεί ο δήμος καν να αναπνεύσει και να επιβεβαιώνει το πόσο ψευδεπίγραφος είναι ο τίτλος της ονομαζόμενης Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ στην πραγματικότητα είναι το μακρύ χέρι του χρεωκοπημένου κράτους και των κυβερνήσεών του διαχρονικά.

Αφετέρου στον κρατικό προϋπολογισμό υπάρχουν οι προβλέψεις για την επέκταση του μέτρου της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών στον ιδιωτικό τομέα κατά τρεις (3%) ποσοστιαίες μονάδες για το 2022, που σημαίνει περαιτέρω χτύπημα των ασφαλιστικών μας ταμείων. Αυτά είναι που βαφτίζονται “επενδυτικά κίνητρα”, δηλαδή παροχές στο κεφάλαιο. Το παραπάνω ποσό της παροχής ορίζεται στα 816 εκατομμύρια ευρώ.

Στο παραπάνω ποσό έρχονται να προστεθούν άλλα 183 εκατομμύρια ως δαπάνη για την μείωση των φορολογικών συντελεστών στα επιχειρηματικά κέρδη και επιπλέον 169 εκατομμύρια αφορούν επιδοτήσεις επιχειρήσεων για θέσεις εργασίας. Η σχετική λίστα συμπληρώνεται από σειρά φορολογικών κινήτρων για συγχωνεύσεις – εξαγορές για την “πράσινη ανάπτυξη”, κ.ο.κ.

Παράλληλα , η συνολική μάζα των φόρων αναμένεται το 2022 στα 49,4 δισ. ευρώ από 45,5 δις φέτος με αύξηση 8,5%.Μεταξύ άλλων, με βάση τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής , ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων(μισθωτοί , συνταξιούχοι κ.α) αναμένεται να ενισχυθεί στα 11,4 δισ.(από 10,1 δισ φέτος) με αύξηση 12,8%.Την ίδια ώρα, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο φόρος νομικών προσώπων (κάθε είδους επιχειρήσεις) αναμένεται μόλις στα 3,2 δισ. Παίρνοντας υπόψη τα παραπάνω παρατηρούμε ότι προτεραιότητες που θέτει ο προϋπολογισμός του 2022, είναι σαφής.

ΥΓΕΙΑ

Οι δαπάνες για την υγεία συγκεκριμένα, προβλέπονται μειωμένες κατά 820 εκατ. ευρώ. Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα αν δει κανείς τμηματικά της δαπάνες σε συγκεκριμένους τομείς της υγείας όπως για παράδειγμα στην πρωτοβάθμια φροντίδα που είναι κομβική για την πρόληψη (και) του civid 19.

Οι δαπάνες το 2021 ήταν 268.000.000 ενώ το 2022 προβλέπονται κονδύλια 138.000.000 που σημαίνει περικοπή κατά το ήμισυ.

Το μόνο κονδύλιο υγείας που καταγράφεται αυξημένο στον τακτικό προϋπολογισμό είναι η φαρμακευτική δαπάνη περίπου κατά 100.000.000 κι αυτό γιατί περιλαμβάνει τις περίφημες επιστροφές του clawback δηλαδή ενίσχυση προς της φαρμακευτικές εταιρείες της τάξης των 80.000.000 περίπου.

Πως μεταφράζεται αυτό στον δήμο Περιστερίου.

Κωδ.1211.03

Σήμερα βεβαιώνεται πως θα διατεθούν 626.500,00 ευρώ για το 2022 από εθνικούς πόρους για την κάλυψη έκτακτων και επιτακτικών αναγκών που προκλήθηκαν από την εμφάνιση του κορονοιού CΟVID-19. Με δεδομένη τη μείωση κατά 850 εκατομ. Του κρατικού προϋπολογισμού για την υγεία ακόμη και αυτός ο κωδικός είναι μια ευχή. Από το Δεκέμβρη του 2019 μέχρι το τέλος του 2021 τί αρωγή αλήθεια, είχε ο Δήμος για την αντιμετώπιση της πανδημίας και πώς αυτή αξιοποιήθηκε?

Αυτό που εμείς έχουμε να επισημάνουμε είναι η πλήρης κατάρρευση του υποστελεχωμένου Κέντρου Υγείας του Περιστερίου, που μετατράπηκε σε Κ.Υ μιάς νόσου, η υπολειτουργία-το κλείσιμο του ΙΚΑ Περιστερίου- την ίδια ώρα που δίπλα του υψωνόταν το ιδιωτικό κέντρο Ιατρόπολις. Το κουκούλωμα του σκανδάλου του νοσοκομείου Άγιοι Ταξιάρχες (υπό την εποπτεία του κ. Μπεκιάρη απο την πλευρά του δήμου), που μετά τους θανάτους δεκάδων συμπολιτών μας και την εξάπλωση του κορωνοϊου στους εργαζόμενούς του, άλλαξε όνομα και όλα ξεχάστηκαν…

Ο δήμος μέσα στην πανδημία του covid 19 έπρεπε και πρέπει να διεκδικήσει από την κυβέρνηση την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας . Να ανοίξει τα κλειστά νοσοκομεία , να επιτάξει , να αυξήσει τις ΜΕΘ και να προσλάβει υγειονομικό προσωπικό, να καλύψει όλες τις οργανικές θέσεις στο κέντρο υγείας. Τα δε νοσοκομεία χτυπάνε κόκκινο με ελλείψεις ΜΕΘ.

Η Διοίκηση του δήμου δεν θέλει να αντιπαρατεθεί σε αυτή την πολιτική. Ακόμη και στον τομέα της εργασίας ο δήμος σέρνεται και εφαρμόζει αυστηρά τα μέτρα της κυβέρνησης με προσλήψεις χωρίς διαφάνεια, με συμβάσεις δύο ,τεσσάρων, οχτώ και δέκα μηνών. Η μαζική ανακύκλωση ανέργων με ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα δημιουργούν συνθήκες γαλέρας. Δεν αποσκοπούν ούτε στην ανακούφιση των ανέργων, όπως διαφημίζουν, ούτε σε κάποια προσωρινή λύση στα οξυμένα προβλήματα των υπηρεσιών. Είναι η αντικατάσταση της μόνιμης σταθερής δουλειάς με την ελαστική περιπλανώμενη και φτηνότερη δουλειά. Κανένας όμως, δεν μπορεί να ζει με 600 ευρώ και 1-2 συμβάσεις κατά περιόδους ανά 3ετία, αποδεχόμενος τη δουλειά και τη ζωή σαν “δώρο” φιλάνθρωπων υπουργών και δημάρχων. Κι εδώ στο δήμο μας, ο δήμαρχος εχθρεύεται την ανάγκη για σταθερή δουλειά με δικαιώματα! Αντίθετα συμπλέει με την κυβέρνηση για την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, γιατί οι δήμοι θέλουν να εκχωρούν τις υπηρεσίες σε εργολάβους -ιδιώτες.

Η διοίκηση του δήμου είναι πρωτοπόρα στην εφαρμογή των αντεργατικών ελαστικών σχέσεων εργασίας εφαρμόζοντας πειθήνια τις επιλογές της Ε.Ε, των κυβερνήσεων (σημερινής και προηγούμενων), επιμένει στην νεοφιλελεύθερη αντιδραστική πολιτική τη ώρα που τα εργατικά ατυχήματα στους εργαζόμενους στο τομέα της καθαριότητας τείνουν να γίνουν καθημερινότητα.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ

Από κοινωνικές παροχές αυτό που παρατηρούμε και ζούμε είναι η καταβαράθρωση του κοινωνικού κράτους σε όλους του τομείς. Ένα απλό παράδειγμα στο μεγάλο κεφάλαιο της παιδείας είναι ο κωδικός 60.7122.15 που αφορά την προμήθεια και τοποθέτηση γαλβανισμένης σχολικής αίθουσας και χώρου υγιεινής στο 44ο και 10ο-21ο Νηπιαγωγείο εν έτει 2022!!! Πέραν αυτού, ανικανοποίητα παραμένουν τα αιτήματα του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος του δήμου μας. Καμία μέριμνα δεν είδαμε στον προϋπολογισμό για τα φτωχά νοικοκυριά που σε καιρό φτώχειας και πανδημίας είναι με ανακοπή ρεύματος και νερού. Καμία μέριμνα για τα εκατοντάδες παιδιά που μένουν εκτός βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών στο δήμο μας. Καμία μέριμνα για τον κόσμο που δεν έχει ούτε ένα πιάτο φαϊ και είναι άστεγος και περιπλανώμενος, την ίδια στιγμή που ο δήμος περηφανεύεται με τα στημένα τηλεοπτικά σόου του Δημάρχου και ένα κοινωνικό παντοπωλείο εντελώς ανεπαρκές, μόνο για το “ονόρε”.

Συμπερασματικά

– Οι Δημότες συνεχίζουν να πληρώνουν από την τσέπη τους χοντρά και μάλιστα δύο φορές: συμμετέχουν με φόρους τέλη χαράτσια πάνω από 50% στα έσοδα του δήμου, και μετά ξαναπληρώνουν δεύτερη φορά για δημοτικές υπηρεσίες που έπρεπε να είναι δωρεάν.

– Το Κράτος σταδιακά αποσύρεται πλήρως από την χρηματοδότηση του δήμου. – Κάθε χρόνο όλο και μειώνονται οι δαπάνες μισθοδοσίας για το προσωπικό του δήμου το οποίο γίνεται όλο και πιο ολιγάριθμο, όλο και πιο κακοπληρωμένο (5μηνίτες, ‘’ωφελούμενοι’’, κλπ) Οι Δημότες κατά συνέπεια δέχονται πιο υποβαθμισμένες υπηρεσίες ενώ οργιάζουν οι εργολάβοι ανθρώπινης εργασίας που πληρώνονται ιδιωτικά για να αναπληρώνουν τα κενά.

Πως μεταφράζεται αυτό στον δήμο Περιστερίου.

Ενδεικτικά σταχυολογούμε μερικούς από τους κωδικούς του φετινού προϋπολογισμού, στον οποίο θα περίμενε κανείς έστω φέτος, σε καιρό πανδημίας και απανωτών λοκντάουν μέτρα υπέρ της δημόσιας υγείας και κατά της φτωχοποίησης και όχι μέτρα υπέρ των εχόντων και έργων βιτρίνας.

Κωδ.0311.01: Έσοδα από τέλη καθαριότητας και φωτισμού

2021: 13.870.000,00 ευρώ

2022: 13.480.000,00 ευρώ

Σε περιόδους υγειονομικής και κοινωνικής κρίσης συνεχίζεται το γνωστό τρόπο αφαίμαξης των λαϊκών νοικοκυριών. Ο δήμος Περιστερίου δεν αποτέλεσε ούτε αποτελεί λαϊκό θεσμό, ούτε πραγματική τοπική αυτοδιοίκηση. Λειτουργεί ως τοπικό κράτος-εργαλείο εφαρμογής της πολιτικής που καθορίζεται από την κυβέρνηση και την ΕΕ. Είναι ιμάντας πρόσδεσης στα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Λειτουργεί σαν φορομπηχτικός μηχανισμός προς τους δημότες, γίνεται φορέας παροχής υπηρεσιών με ανταποδοτικότητα και ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Τελεί υπό καθεστώς επιτήρησης από την τρόικα με κουτσουρεμένους κάθε χρόνο και περισσότερο τους οικονομικούς πόρους από το κεντρικό κράτος (ΚΑΠ και ΣΑΤΑ).

Η παραπάνω τακτική του Δήμου αποδεικνύεται με την μείωση της κρατικής επιχορήγησης.

ΚΩΔ.06: ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

2021: 14.731.301,49 ευρώ

2022: 14.736.479,10 ευρώ

Η κρατική επιχορήγηση συνεχίζει να είναι σταθερά μειωμένη περίπου κατά 50% σε σύγκριση με τις επιχορηγήσεις προ μνημονικής βαρβαρότητας.

Ο ισολογισμός του έτους 2020 που παρουσιάζει την πραγματικότητα δείχνει μείωση 3,86%

ΚΩΔ.12: ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ

2021: 1.555.500,00 ευρώ

2022: 1.481.600,00 ευρώ

Μείωση 4,7%

ΚΩΔ.13: ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

2021: 13.667.914,24

2022: 7.894.630,25

Μείωση 42,24%

Η μείωση αυτή αφορά χρηματοδοτήσεις για έργα όπως :

Κατασκευή βρεφονηπιακού σταθμού(ΕΣΠΑ), κατασκευή δικτύου αποχέτευσης όμβριων υδάτων στην περιοχή »Τσαλαβούτα»(ΕΣΠΑ),επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων, ανάπλαση της οδού Σοφοκλή Βενιζέλου, παρεμβάσεις σε υφιστάμενες παιδικές χαρές ,δίκτυο χωριστής συλλογής βιοαποβλήτων και κινητά πράσινα σημεία κ.λ.π. Όσον αφορά τα περιβόητα εμβληματικά έργα που εξαγγέλει η δημοτική αρχή σαν να βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, δεν είναι παρά φρου φρου κι αρώματα (ανάπλαση της Εθνικής Αντιστάσεως, περίπατος κατά τα πρότυπα του αποτυχημένου Μεγάλου Περίπατου Μπακογιάννη σε Χρυσούπολη και Λόφο Αξιωματικών, διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, κλπ) κι όλα αυτά χωρίς τις απαραίτητες μελέτες, γουρούνι στο σακί δηλαδή. Είναι εκδεικτικό πως για κανένα έργο στο Περιστέρι από τα εγκεκριμένα και τα οποία είναι ύψους 12εκατομ. Ευρώ δεν διενεργείται αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, πράγμα που σημαίνει πως η ανάθεση μελετοκατασκευών θα πάει σύννεφο, χωρίς να εξασφαλίζεται η ποιότητα των έργων. Αδιαφανής είναι και ο τρόπος αγοράς οικοπέδων που έχουν δεσμευθεί με φερόμενους ιδιοκτήτες, όπως έγινε στην περίπτωση της πλατείας Δέγλερη (χωρίς δικαστήρια, τιμή μονάδας και διασφαλισμένο έλεγχο τίτλων).

Τα μεγάλα και καίρια προβλήματα του δήμου μας εξακολουθούν να παραμένουν μέσα στα χρόνια άλυτα και να οξύνονται παραπέρα. Τέτοια είναι:

– Η ύπαρξη του θανατηφόρου για την υγεία εργαζομένων και κατοίκων ΣΜΑ μέσα σε χώρο πρασίνου στην καρδιά της πόλης, που αφού αυτή την τετραετία παραδέχτηκε την ύπαρξή του, έταξε πάλι, όπως κάνει 20 χρόνια τώρα, την απομάκρυνσή του μαζί με το γκαράζ του δήμου. Με το μεγάλο και άλυτο πρόβλημα της σωστής διαχείρισης των αποβλήτων, που απο πάνω θα προστεθεί στους δημότες και το “τέλος ταφής” τους στο ΧΥΤΑ Φυλής.

– Η παντελής έλλειψη πρασίνου στο Περιστέρι, που οξύνεται σε καιρό πανδημίας, με τα 2τ.μ/κάτοικο να είναι ντροπή όταν στην Ευρώπη ορίζεται ως ελάχιστο τα 10 τ.μ.

– Η παραμονή του κακόγουστου και αυθαίρετου Εκθεσιακού Κέντρου σε χώρο επίσης κοινόχρηστου πρασίνου.

– Η παραμονή του Νεκροταφείου μέσα στην καρδιά της πόλης, χωρίς καν να προβληματίζεται η δημοτική αρχή.

Αυτή η πολιτική ούτε “εξωραΐζεται”, ούτε “εκδημοκρατίζεται”, ούτε “βελτιώνεται” με αλλαγή προσώπων και διαχείρισης. Μόνο ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ με μαζική, δυναμική, ακηδεμόνευτη εργατική-λαϊκή-νεολαιίστικη ΠΑΛΗ, στην κοινωνία, στον δήμο και παντού !

Περιστεριώτισσες, Περιστεριώτες :

Να πάρουμε τις ΖΩΕΣ και τις ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ μας στα χέρια μας !

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

13/1/2022

This entry was posted in κίνημα [στο Περιστέρι]. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s